Wednesday, 17 August 2011

TUDUNG


Seorang pemuda bernama Shah baru saja baru sahaja pulang ke rumah. Ia sendirian di biliknya melepas lelah sambil menatap langit yang membiru.
Kesibukan menyelenggarakan ceramah keislaman di masjid betul2 meletihkan. Suasana hening dan damai kerana di flat kediamannya kerana ramai penghuni masih belum balik dari kerja. Dari balik dinding sayup-sayup terdengar perbualan jirannya seorang Ibu tua dengan anaknya.
Anak : Ibu..
Ibu : Hmgggmm ?
Anak : BU !
Ibu : APA ?
Anak : Mmm,  … tadi saya ke masjid dengar ceramah..
Ibu dengarlah ni !
Ibu : IYA ! Ibu dengar. Cakap ajalah. Kan ibu tengah sibuk memasuk
kan benang kejarum ni. Susah pulak rasanya. Agaknya mata ibu
sudah nak rabun…
Anak : Bu !
Ibu : Apa dia ? cakap ajelah, Yang ?
Anak : Tadi, di masjid seorang ustaz bercerita soal tudung. Katanya
pakai tudung itu wajib. Ibu, Mulai sekarang saya mau pakai
tudung. Boleh tak Bu..?
Ibu : Jangan …
Shah cuba menajamkan perhatian pendengarannya.
Anak : Tapi tu perintah Allah. Kalau tidak patuh kita berdosa,Bu. Boleh ya, saya nak pakai tudung ?
Ibu : Kan ibu kata JANGAN …
Anak : Tapi bu.. bukan lebih baik saya memakai tudung kerana kerana kita orang islam dan sudah tentu dapat menjaga maruah dan harga diri saya.. betul tak bu…? Bolehlah bu..
Ibu : TIDAK !
Anak : Kenapa ? Atau ibu terpengaruh sama cerita bohong pasal memakai tudung ? Ustaz cakap, tudung itu bukan budaya Arab. Itu Syariat Islam. Islam yang sebenar bukan adat. Dari dulu memang diwajibkan demikian, bukan trend baru-baru ini aja.
Ibu : Iya, iya Ibu faham tu. Tapi ibu kata JANGAN !
Anak : Jadi Ibu melarang saya nih… Bu, mau tak mau saya tetap akan pakai tudung. Terserah Ibu nak kata apa. Tak perlu taat pada orang tua,kalau orang tua itu menyuruh maksiat pada perintah Allah.
Ibu : Kamu tak faham-faham lagi ke?. Ibu kata jangan, jangan,
JANGAN !!!
Anak : WALAU APAPUN JADI BESOK SAYA TETAP PAKAI
TUDUNG. MUKTAMAD!
Ibu : Jangan pakai lagi, faham x?.
Anak : TUDUNG !
Ibu : JANGAN !
Anak : TUDUNG !!
Ibu : J A N G A N !!!
Anak : T U D U U UN G G G G G!!!!
Shah sudah tidak dapat menahan keinginannya. Ia terus keluar bilik untuk bertemu ibu dan anak itu untuk membela si anak agar si ibu bersetuju dengan kemahuan si anak. Tangannya sudah terangkat di depan pintu untuk mengetuk ….namun shah terdengar lagi kata-kata dari si ibu …
Ibu : KAMU NI BUDIN, IBU KATA JANGAN.. JANGANLAH!
KAMU KAN LAKI-LAKI…..Mana ada orang laki pakai tudung!!! aish… tu la, masa ustaz bagi ceramah kamu tidoo!!
Shah terkedu lalu melangkah yang longlai
(hehehe, serius tul baca nampak……………………..aku pun terkena jugak…hangin satu badan……….haaa……haaaaa??!!]
: Sumber

Tuesday, 16 August 2011

ISTERI

N̲a̲k̲ ̲p̲a̲n̲d̲a̲i̲=Cari isteri cikgu
N̲a̲k̲ ̲s̲i̲h̲a̲t̲=Cari isteri doktor
N̲a̲k̲ ̲k̲a̲y̲a̲=Cari isteri anak tan sri
N̲a̲k̲ ̲g̲l̲a̲m̲o̲u̲r̲=Cari isteri artis
N̲a̲k̲ ̲g̲a̲d̲u̲h̲=Cari isteri samseng
N̲a̲k̲ ̲s̲e̲m̲b̲a̲n̲g̲=Cari isteri penceramah
N̲a̲k̲ ̲a̲l̲i̲m̲=Cari isteri ustazah
N̲a̲k̲ ̲g̲e̲m̲u̲k̲=Cari isteri chef
N̲a̲k̲ ̲s̲e̲l̲a̲m̲a̲t̲=Cari isteri polis
N̲a̲k̲ ̲s̲t̲y̲l̲o̲=Cari isteri kaki shopping
N̲a̲k̲ ̲M̲A̲M̲P̲U̲S̲=Cari isteri muda yg 1 ofis dgn isteri tua

HAHAHA :))

Monday, 15 August 2011

DUIT

Duit RM1 telah bertemu dengan RM50 dan bertanya:
 " Oit,lama tak nampak, mana ko pergi?"


 RM50 menjawab, 
" Aku pergi merata tempat. Pergi stadium tgk bola, Naik STAR Cruise, gi KK naik AirAsia, 
lepak One Utama, konsert AF, M'sian Idol..tempat2 cam tuh lah. Eh, ko camner lak?" 


RM1 menjawab perlahan seraya menunduk,
 "Hmm..biasa lah..Balik-balik tempat sama. surau, masjid, surau... "

Sunday, 14 August 2011

BUNYI

Fairuz, macam mana bunyi ayam berkokok?
Fairuz : Kok kokk kokkkkk!!!!!
Cikgu : Bagus Fairuz… Amy, buat bunyi kucing pula..
Amy : Meowwww
Cikgu : Amboi, manja kucing tu ya…. Udin, buaya bagaimana pula bunyinya?
Udin : Fewittt! Hai, Cik Adik! Sorang jer…? Abang temankan ya…
Cikgu : Bunyi buaya apa tu???
Udin : Buaya darat cikgu!!

bijak budak2 sekarang... ;p
hahahhahahahahah

Friday, 12 August 2011

PERUT

ᴀɴᴀᴋ : ᴍᴀᴋ,,ᴀᴘᴇ ᴅᴀʟᴀᴍ ᴘᴇʀᴜᴛ ᴍᴀᴋ ᴛᴜ??
ᴍᴀᴋ : ᴀᴅɪᴋ ᴋᴀᴍᴏ ʟᴀᴀ.....
ᴀɴᴀᴋ : ᴍᴀᴋ ʙᴇɴᴄɪ ᴀᴅɪᴋ ᴋᴇ??
ᴍᴀᴋ : ᴇʜʜʜ , ᴍᴀᴋ x ᴘᴇʀɴᴀʜ ʙᴇɴᴄɪ ᴀɴᴀᴋ ᴍᴀᴋ...
ᴀɴᴀᴋ : ᴅᴀʜ ᴛᴜ , ᴋɴᴀᴘᴀ ᴍᴀᴋ ᴛᴇʟᴀɴ ᴅɪᴀ??
ᴍᴀᴋ : ʙʀᴛᴜᴀʜ ʙᴇᴛᴜʟ ʙᴜᴅᴀᴋ ɴɪ , ɴᴀᴋ ᴋᴇɴᴇ ʜᴇᴍᴘᴜᴋ ᴋᴇ..

TANDAS


p/s: kentut pun kena bayar ker??? =..='

Thursday, 11 August 2011

COUPLE

TIPS2 4 COUPLE
1. if die ngamuk bleng² brg - try u sambut.ni ah msenye u tnjuk kpantasn jd gol keper.
2. if die mle jerit tbe² n non stop mbebel - u nyanyi kuat². ni ah msenye u tnjuk suare u shebat Black (Mentor)
3. if die tngok cm nk telan - U smile je ngok dia! bru die nmpak kec0melan U!
4. if die nk lari umah - Tlg kmas an brg dia sme².ni ah msenye u tnjuk btapa u rajin
5. if die cry cos sket aty - u tawe kuat² tguling². ni ah bukti u usehe wt dia appy time die sdg bduka, sad n tluka!...

KUIH MUIH

kuih paling gangster - lompat tikam
kuih paling sexy - puteri mandi
kuih paling keji - taik itik
Kuih bajet cute - cek mek molek
kuih untuk awet muda - seri muka
kuih paling alim - kuih ketayap
kuih penyakit lelaki kronik - batang buruk
kuih suka pukul - kuih lompang
kuih dalam zoo - badak berendam
kuih untuk sam polis trafik - kuih sampreeeeettttt
kuih yg bangun sendiri - kuih bangkit
kuih org ta mandi - kuih bau-lu
kuih paling tenteram - kuih makmur

KUCING

ᴋᴜᴄɪɴɢ ᴊᴀɴᴛᴀɴ : Kɪᴛᴀ ʙᴇʀᴘɪsᴀʜ !
ᴋᴜᴄɪɴɢ ʙᴇᴛɪɴᴀ : Aᴘᴀ ?

ᴋᴜᴄɪɴɢ ᴊᴀɴᴛᴀɴ : Sᴇʙᴇɴᴀʀɴʏᴀ ᴀᴡᴀᴋ ʙᴜᴋᴀɴ ᴋᴜᴄɪɴɢ ʙᴇᴛɪɴᴀ !
ᴋᴜᴄɪɴɢ ʙᴇᴛɪɴᴀ : Aᴘᴀ ᴍᴀᴋsᴜᴅ ᴀᴡᴀᴋ ?

ᴋᴜᴄɪɴɢ ᴊᴀɴᴛᴀɴ : Pᴇʀᴇᴍᴘᴜᴀɴ ᴍᴀɴᴀ ᴀᴅᴀ ᴍɪsᴀɪ .
ᴋᴜᴄɪɴɢ ʙᴇᴛɪɴᴀ : ....... =.=!

Tuesday, 9 August 2011

Gadis : hari ni sy jalani pembedahan jantung .

Jejaka : sy taw :') I love you .

Gadis : I love you too .♥

(Bile sedar dari pembedahan , gadis tengok jejaka takde . Tp ayah die je yg ade)

Gadis : mane bf sy ayah ?

Ayah : mimi taw tak sape dermakan jantung untuk mimii ? :(

Gadis : apaaaaa ? ( Terus menangis ) T____________T

Ayah : hehe takde la . Ayah melawak je . Die pegi tandas ;D ♥

hahaha :))

Thursday, 23 June 2011

PEREMPUAN OH PEREMPUAN


p/s: Betul ker perempuan macam niiii??? komen sikit.

CUBA JANGAN GELAK ^_^

Malaysian history

Dilarang senyum atau ketawa semasa menjawab, kalau tidak anda akan
digagalkan dari Ujian Sekolah Gagal Seumur Hidup (USGSH).

1. Siapakah yang membuka Melaka?
a. Param
b. Parameswari
c. Paramugari Terlampau
d. Parameswara
e. Paray

2. Pada tahun 1771, seorang penjelajah Inggeris telah tiba di sebuah
kawasan yang dikenali sebagai New Hebrides, siapakah dia?
a. Kapten Hook
b. Kapten Crook
c. Kapten Cook
d. Kapten Cool
e. Kapten Boleh

3. Siapakah yang pernah menjadi pemerintah Sarawak?
a. Brooke Shields
b. James Beruk
c. James Bond
d. Sapok Biki
e. James Brooke

4. Siapakah yang membuka Pulau Pinang?
a. Torch Light
b. Traffic Light
c. Lighter
d. Light and Easy
e. Francis Light

5. Salah seorang pahlawan melayu terbilang?
a. Tuk Janggut
b. Tuk Misai
c. Tuk Sideburn
d. Tuk Misai A Galak
e. Tuk Bulu Hidung

6. Pahlawan Melayu di Pahang?
a. Mat Kilau
b. Mat Silau
c. M Daud Kilau
d. Mat Sentul
e. Mat Rempit

7. Siapakah Residen Inggeris di Negeri Perak yang dibunuh oleh Datuk
Maharajalela?
a. Jawa Jerongos
b. J.W.W Birch
c. Jay Jay
d. J.W.Marriot
e. Jawa Rangers

8. Negara manakah yang menjajah Tanah Melayu selepas Portugis?
a. Ayam Belanda
b. Bela Anda
c. Blender
d. Belanda
e. Blunder

9. Apakah antara hantaran yang diminta Puteri Gunung Ledang kepada
Sultan Melaka?
a. 7 dulang hati nyamuk
b. 7 dulang tongkeng ayam
c. 7 dulang tahi hidung
d. 7 dulang tahi lalat
e. 7 dulang gigi arnab

10. Siapakah puteri Pahang yang mencintai Hang Tuah?
a. Tun Mahathir
b. Tan Tin Tun
c. Tun Tak Tahu Eja
d. Tun Teja
e. Tun Jane Abdullah

11. Siapakah puteri Negeri China yang berkahwin dengan Sultan Melaka?
a. Puteri Hang Li Po
b. Puteri Kepala Hotak Hang!
c. Puteri Opah Hang!
d. Puteri Hang Go Poh
e. Puteri Hang Cing

12. Ikan apakah yang melanggar Singapura?
a. Ikan Bilis
b. Ikan Masin
c. Ikan Kembung Masak Asam
d. Ikan kekek mak iloi-iloi
e. Ikan Todak

13. Siapakah Ketua Kominis Malaya?
a. CIMB Bank
b. Chin Peng
c. Soh Chin Aun
d. Chim Pan Zee
e. Chin Chau


p/s : pasti anda gagal.
sumber: klik sini


jangan upa klik nuffnang okkk??? ^_^



Monday, 20 June 2011

Sorry All

Assalamualaikum semua.
Saya minta maaf sebab dah lama tak update.
Ada masalah dalam keluarga.
InsyaAllah minggu depan saya akan menulis semula.
Terima kasih. Wsalam :)

Sunday, 22 May 2011

7 CARA TAKUTKAN JIRAN KORANG

Menyampah dengan jiran korang? Nak kasi diorang pindah cepat? Ho ho..kat bawah ni ada cara camne nak buat diorang cepat pindah.. try laa..


1. Bila malam menjelma je dan diorang dah nyenyak tido, korang alihkan semua pasu-pasu bunga rumah diorang. Siangnya mesti diorang tanya kat korang dan korang buat2 muka serius campur cemas dan terus masuk dalam rumah. Ulang beberapa kali pekara yang sama selama seminggu..confirm pindah..ho ho

2. Di tengah - tengah malam dengan berpakaian serba putih korang menyangkul tanah kat belakang rumah korang.. kemudian buat batas macam kubur siap batu nisan, lagi best, letak kain putih atas batu nisan tu. Kalau jiran tanya jawab korang tengah berkebun sambil siram air mawar.

3. Siang hari pulak, bila diorang tengah sibuk berehat.. korang bunyikan loceng rumah diorang 5 minit sekali, lepas bunyikan korang lari la dan menyorok cepat - cepat.. kalau diorang tanya korang cakap takda la nampak sapa - sapa bunyikan loceng tu.

4. Korang jugak boleh baling anak-anak batu atas bumbung rumah diorang. Kalau diorang tanya korang cakap la hujan setompek kot. Muka korang plak tunjukkan dalam keadaan takut - takut.

5. Korang ajak jiran korang makan kat rumah, lepas tu hidangkan pinggan kosong , cawan kosong, piring kosong. Lepas tu jemput diorang makan, sambil korang pun buat-buat makan dengan sedapnya. Confirm diorang pikir mcmana nak cari lori angkut barang nak pindah.

6. Setiap subuh korang campak limau kat depan rumah diorang sambil lukis gambar orang menakutkan kat limau tu! Kalau diorang tanya korang jawab, ee... comelnya katun ni!

7. Sekali sekala buat mata yang menakutkan kat jiran korang. Bila dia cuak sikit korang senyum balik. Lepas tu ulang lagi, pandangan menakutkan ni buat dari arah cermin memang lagi best, confirm diorang seriau punya..ho ho..

Sebenarnya ada lagi cara - cara nak buat jiran tu takut...ho ho..pandai - pandai la korang tambah sendiri ye..

HAHAHA! Semoga Terhibur :))
MyEm0.Com

SUAMI NAZAK

sorang istri sedang duduk di sisi suaminya yg tgh nazak.Tiba2 si suami brsuara dgn payahnya..

suami: ayang,abang nk mnta maaf bebanyak kt ayg.

istri: abg xpyh la susah2 ckp,sume dh ayg mfkn.



suami: xbley ayg,slagi abg xckp abg xkn tenang.

istri: em,klu cam2,abg ckpla.

suami: abg nk mnta mf bebyk kt ayg sbb abg byk dosa kt ayg. Dulu abg dh byk kali mnduakn ayg. Abg jga prnh curi duit ayg utk blanja wnita laen. Kwn baek ayg sndri pown,abg yg rogol..dh lme abg smpn sume rhsia nie..

istri: ayg tahu bang..,sbb 2 la ayg racun abg..

suami:?????????

HAHAHA! Semoga Terhibur :))
MyEm0.Com

UJANG

Abu nih org Trengganu, manakala Amer ni org Kedah. Tinggal satu bilik..katil double decker.. Amer kat atas.. Abu kat bawah. Amer ni suker baca majalah dan komik.. si Abu lak suka pinjam.. belinya tidak. So, Amer ader sedikit bengang ler kat Abu ni. Kekadang.. majalah yg baru beli dan tak sempat nak baca lagi pun Abu dah kebas baca dulu.. bila kasi balik dah lasam dah.. tension Amer.

One day, Amer balik dari outing dan beli majalah UJANG. Siap cover tak kasi Abu ni nampak. Lepas basuh baju, kemas sedikit sebanyak dan siapkan homework.. dia pun nak rilek ler kat atas katil. Majalah UJANG bawah tilam pun dia bawa keluar. Elok jer dia baring.. baru buka mukasurat pertama.. Abu kat bawah dia bersuara..


" Amer.. nok ujang.."

"Nanti la jap.. aku baru jer nak baca.." jawab lembut jer Amer.

"Ameer.. nok ujang tu" Abu tak putus asa.

" Nanti la dulu.. bagi la aku baca dulu.. nanti abih aku bagi kat hang laa!" panas sikit Amer.

"Amer ! Nok ujang !! " Suara Abu sedikit keras.

"Hang ni dah melampau.. kalau nak beli sendiri la.. apa.. hang ingat aku beli UJANG ni dengan duit bapak hang ka??"


Amer dah naik angin.. siap turun dari katil dia dah.

"Laaa.. aku kata tu.. haghi nok ujang tu.. mung basuh kaing.. kekgi basoh.." kecut jer Abu jawab..

Drummmmmm.. hujan pun turun dgn lebat.. Baju Amer kat ampaian pun basah kembali.

HAHAHA! Semoga Terhibur :))
MyEm0.Com

Saturday, 21 May 2011

PAK PANDIR 3

Korang pernah tak terfikir, kalau la wujud Pak Pandir pada zaman sekarang ni, agak agak macam mana la kan perangai Pak Pandir.tu. Ni pun aku terjumpa dalam 1 blog. Tergelak gelak aku baca... Jom tengokk..


HAHAHA! Semoga Terhibur :))
MyEm0.Com

PAK PANDIR 2


Ketika menaiki sebuah pesawat Nuri ke sebuah kampung orang Asli di Paloh Inai, Pekan, Pahang, seorang pegawai Jabatan Hal Ehwal Orang Asli (JHEOA) berkata:

“Panasnya dalam helikopter ini …”.

Maka menjawablah Pak Pandir yang turut berada dalam helikopter itu:

“Mahu tak panas tuan …kipasnya besar …tapi di luar …”

HAHAHA. Semoga Terhibur :))
MyEm0.Com

PAK PANDIR 1


pak pandir: mak andih.. oo mak andih..
mak andih : ya bang.. awat nya?
pak pandir: rasa nak makan pisang la plak.. bawak mai pisang emas kt
dapoq tu..
mak andih : pisang tak masak lagi bang..
pak pandir: laaa.. gas abih dah ka?
mak andih : ???

HAHAHA! Semoga Terhibur :))
MyEm0.Com

POSMEN

Seorang posmen yang datang menghantar surat.

" Assalamualaikum "
" Walaikumsalam "
" Ni rumah encik Sameon ye?"
" Ya saya"
" Poning kepala saya mencari alamat rumah encik ni "
" Buat susah aje encik nie! Apsal tak pos aje?"


HAHAHA! Semoga Terhibur :))
MyEm0.Com

TONG MERAH

Seorang atok membawa cucunya ke pejabat pos untuk menghantar surat. Cucunya bertanya bila melihat atoknya memasukkan surat ke dalam tong berwarna merah...

"Atok buat apa tu?".

"Atok bagi surat kat kawan atok,cu!" jawap atoknya.

Cucunya bertanya lagi, "Apa bangang sangat kawan atok
duduk dalam tong merah tu?

HAHAHA! Semoga Terhibur :))
MyEm0.Com

Thursday, 19 May 2011

FOREVER ALONE

PEREMPUAN

Kisah ini bermula apabila seorang anak mengajak ibunya makan malam bersama...

Anak : Ibu, malam ni kita pergi makan malam sekeluarga tau.
Ibu : Eh, bolehh..tapi kau kena telefon bapak kau dulu.

Beberapa minit kemudian...


Ibu : Kau dah telefon bapak kau ke?
Anak : Dah mak, tapi saya dengar seorang perempuan bercakap.
Ibu : Apa? Perempuan? Oh, rupa rupanya bapak kau balik lambat selama ni sebab dia ada perempuan lain la.!!

Si bapak pun balik ke rumah. Ramai jiran keluar kerana dengar bunyi pergaduhan...


Ibu : Awak buat apa kat tempat kerja, pergi mengurat eh? *sambil marah marah*
Bapak : Apa yang awak merepek ni???!
Ibu : Anak awak kata, perempuan yang jawab telefon awak tadi. Halim, keluar sekejap!
Anak : Ye ibu, apa dia?
Ibu : Apa perempuan tu cakap tadi?
Anak : Perempuan tu cakap, "Harap maaf, nombor yang anda dail, berada di luar kawasan. Sila cuba sebentar lagi." Hehehe..
Mak : *tersenyum tersipu sipu menahan malu*

HAHAHA! Semoga Terhibur :))
p/s: lain kali siasat dulu baru serang!!
MyEm0.Com

PEN

Lost your pen = no pen
No pen = no notes
No notes = no study
No study = Fail
Fail = no diploma/degree
No diploma/degree = no work
no work = no money
no money = no food
no food = you get skinny
you get skinny = then you get ugly
Ugly = no love
no love = no marriage
no marriage = no children
no children = alone
alone = depression
depression = sickness
sickness = death

#Lesson: Don’t lose your pen, you will die..


HAHAHA!! Semoga Terhibur :))
MyEm0.Com

Tuesday, 17 May 2011

TV

Seorang budak lelaki dalam lingkungan 9tahun sedang menonton televisyen...

Boboy : Babahhh, tepi laaa, Boboy nak tengok kartun tuuu..
Babah : *Berdiam diri sambil mengorek hidung dan berdiri di hadapan televisyen. Badannya menutup keseluruhan skrin televisyen itu*

Boboy geram lalu ke dapur...

Boboy : Mak, makkk!! Tengok la babah tuuuu..
Mak : Kenapa pulak dengan babah kamu?!
Boboy : Babah tu, adang adang tv, Boboy nak tengok kartun pun tak senang!!
Mak : Abang ni kenapa? Dah gaya mengalahkan budak budak pulak.

Akhirnya ayah Boboy bersuara..

Babah : Awak ingat tak, masa Boboy umur 4tahun dulu..Boboy suka ngadang saya tengah tengok berita. Nak tengok tv pun tak senang.
Mak & Boboy : Sabar..sabar.. *sambil mengurut dada*

HAHAHA!Semoga Terhibur :))
p/s : jangan buat macam ni kat anak anak korang. :P
MyEm0.Com

NOMBOR PHONE

Seorang lelaki botak sedang bertinggung sambil mukanya menahan rasa tidak puas hati. Tiba tiba dia meluahkan rasa tidak puas hati pada kawannya, Joe....

Man : Benganglah aku kat ko ni Joe, terasa je nak bagi ko sepam dua.

Joe : Hahh, apa lagi masalah problem ko ni haaa??

Man : Ko lahhh!! Aritu aku nak ko bagi no henpon aku kat awek tu..ko tak bagi pun. Huhhh!!

Joe : Esemennn!! Jangan tuduh menuduh tau. Aku ada bagilah. Ko sengal ke ape ni??!

Man : Kalo ada bagi, mana bukti?? Dia takde SMS aku pun. Mustahil dia tak SMS aku yang kacak lagi botak ni.

Joe : Aku ada bagi no henpon, tapi nombor henpon aku laaa. Hahahah!! Eh, dia SMS laaa.. *sambil membelek belek henpon*

Man : Oh kawankuuu. Kawan makan kawan.

HAHAHA!Semoga Terhibur :))
p/s : jgn jdi kawan makan kawan, xbaik ;P
MyEm0.Com

Monday, 16 May 2011

ARAB

Pada suatu hari, seorang pelancong Arab datang ke sebuah stesen minyak untuk mengisi minyak. Akan tetapi minyak di stesen itu telah habis.

Ahmad : Encik, minyak dah habis
Org Arab : *tercengang*

Lalu Ahmad berjumpa dengan Karim dan meminta bantuan

Ahmad : Kau tolong bagitau kat pak Arab tu minyak dah abis.
Karim : Kau dah gila? Aku mana tau bahasa Arab..
Ahmad : Ala, kau hentam je laa.
Karim : Okeyhh..

Kemuadian, Karim pergi la menemui orang Arab tu..

Karim : Fuel soddaqallahullazimmm....
Pak Arab itu berlalu sambil tersenyum.

HAHAHA! Semoga Terhibur :))
MyEm0.Com

Sunday, 15 May 2011

TARZAN

2 orang kawan karib sedang rancak bersembang... Jum baca dialog diorang....

Ayu : Betul ke ko tak kisah ni? Aku takot ko tak nak kat mamat tu nanti.

Minah : Laaa. Aku tak nak kenapa pulak?

Ayu : Ye laaa, dia kan orang pedalaman je. Takot ko tak nak..

Minah : Laaa... ko ingat aku ni materialistik? Aku tak kisah, asalkan dia jujur dan setia.

Ayu : Pasal tu ko jangan risauuu.. Dia memang setia. Tak pernah ada awek, merokok pun tak.

Minah : Wahhh!! Bagus la camtu. I like!! Bila nak bawak aku gi jumpa dia?? Tak sabar dah niii...

Ayu : Esok aku bawak ko gi jumpa dia...

Keesokan harinya...

Ayu : Haaa, ni la orangnya Minah, hensem kan?? Nama dia Tarzan, baik dan tak pernah ada awek. Ko mesti suka kan?? *sambil memperkenalkan seorang lelaki berpakaian lebih kurang seperti gambar di sebelah ni*

Tarzan : Haiii, nama saya Tarzan Buncai, panggil saja Buncai... *sambil tersenyum lebar ke arah Minah*

Minah : Ketiak ko la Ayu!! Dengan Tarzan ko rekemenkan aku!! Huhhhhh *sambil tersenyum palsu dan menahan marah*

HAHAHA! Semoga Terhibur :))
p/s : dengan Tarzan pun ok what, lagipun masih belum tercemar kan? hehe ;P
MyEm0.Com

HENSEM

Seorang lelaki sedang duduk duduk di sebuah Restoran Kedai Mamak sambil termenung. Tiba tiba, kawannya Mat datang menegur..

Mat : Kenapa menung je ni Karim?  *sambil menepuk bahu Karim*

Karim : Takde ape, cuma aku dapat tahu rupanya selama ini aku bertepuk sebelah tangan *sambil berkerut kerut dahi menahan sedih*

Mat : Apa maksud kau?

Karim : Aku bukannya lelaki idaman dia...

Mat : Macam mana kau tau??

Karim : Aku dah tanya kat dia... Aku tanya dia suka lelaki yang macam mana... Dia jawab, seorang lelaki yang jujur, bertanggungjawab... Lepas tu dia kata lagi, yang ikhlas, baik hati, bekerjaya... bla bla bla..beriman.

Mat : Dah tu apa masalahnya?

Karim : Akhir sekali dia cakap lelaki tu tak perlu hensem. Jelas aku bukan pilihan dia sebab aku kan segak, kacak dan tampan *sambil tersengih sengih menampakkan gigi arnabnya*

Mat : Ahhh, sudah la kau. Buang masa aku je layan mamat gigi arnab macam kau ni! Perasan betul!!

HAHAHA! Semoga Terhibur :))
MyEm0.Com

BUDAK BUDAK TADIKA

Dalam sebuah tadika, 2 kanak-kanak sedang bergaduh.


Sam : kau memang beruk la?
Dol : kau la beruk..!
Sam : kau la beruk..kata aku plak?

Kemudian datanglah cikgu tadika untuk meleraikan pertengkaran tersebut.




cikgu : Apa pasal gaduh-gaduh nie. Tak baik tau?
Dol : Beruk nie kata saya beruk cikgu?

cikgu : Sam, Dol mari sini. Cuba tengok tangan kamu? Sama kan?
Sam & Dol : Sama cikgu!!

cikgu : Cuba tengok mata, hidung dan telinga kamu.. Sama jugak kan?
Sam & Dol : Sama jugak cikgu!!

cikgu : Kalau dah semuanya sama, kalu Dol BERUK kamu pun BERUK jugak lah Sam.! Paham?
Sam & Dol : Paham cikgu!

Sam : Tapi mengapa tangan, mata, hidung dan telinga cikgu sama macam kami? cikgu pun BERUK jugak ker??

HAHAHA! Semoga Terhibur :))
p/s : kalau la dapat anak murid camni, haihhh,susahhhh... pandai betul menjawab ;P
MyEm0.Com

MENAIK SEMULA MARTABAT SARKAS

Kalau dahulu, apabila kumpulan sarkas datang membuat pertunjukan, pasti ramai yang tak sabar untuk menyaksikan pertunjukan yang bakal disajikan, tapi, pada zaman sekarang, pertunjukan sarkas seperti sudah basi. Jum baca cara cara nak memartabatkan semula pasukan sarkas...


@ Biarkan badut sarkas yang bertugas untuk membuat aksi kelakar yang lebih 'hyper' seperti menelan lipan, menbakar diri sendiri ataupun menerajang pengacara sarkas dari belakang ketika dia sedang berinteraksi dengan pengunjung.

@ Pertunjukan silap mata yang membosankan juga perlu dditukarkan dengan pertunjukan lain yang lebih membina minda seperti pertunjunkan silap eja atau segmen mendedahkan kesilapan diri sendiri pada masa lampau.

@ Adakan makanan percuma seperti pizza, spaghetti, sate dan lain lain untuk pengunjung, mesti ramai yang berminat untuk tengok sarkas.

@ Acara gimnastik juga perlu lebih mencabar, buat pertunjukan lompat dengan menggunakan tali rafia ataupun menghumbankan diri ke lantai tanpa sebarang jaring.

@ Adakan cabutan bertuah untuk pengunjung dan pemenangnya akan memenangi hadiah seperti harimau, gajah ataupun cipanzi sarkas, boleh jugak menjimatkan kos kan...bijak! bijak!!

HAHAHA! Semoga Terhibur :))
MyEm0.Com
p/s: published again

CINTA SAYANG SUKA MINAT

Jum tengok perbezaan keempat empat istilah nii...


@ Cinta
 - Korang memang mengharapkan diorang jadi milik korang. Segala apa yang korang buat, kalau boleh nak dia tau. Korang sebolehnya tak mau sakitkan hati dia. Korang akan sentiasa berfikir tentang dirinya.
* maksud lain : cinta ditujukan kepada seseorang yg korang selalu ingat dan mimpi.. Tanpanya korang akan kesunyian dan korang mencintai sepenuh jiwa dengan hati yg ikhlas kepadanya walaupun dia buat tak tau je.

@ Sayang
 - Korang memerlukan dia waktu korang mahukan seseorang untuk berkongsi rahsia dan kisah duka. Selalunya korang akan sayangkan seseorang yang menjadi TELINGA kepada masalah korang.
* maksud lain : sayang ditujukan kepada seseorang yang boleh membuangkan masa dia untuk mendengar dan memeningkan kepalanya dengan masalah korang.

@ Suka
 -  Korang sukakan dia kerana dia kelakar. Dia happy-go-lucky. Bila bersama dengan dia, korang rasa nak tergelak sampai nak pecah perut. Tapi, korang taklah rindu sangat kat dia bila tak berjumpa seminggu.
* maksud lain : suka ditujukan kepada seseorang yang boleh menjadi pak lawak kepada korang..kira penghibur laa.

@ Minat
 -  Apa yang ada pada dirinya yang menarik korang untuk mendekatinya.
* maksud lain : minat ditujukan kepada seseorang yang ada sifat, peribadi atau barang yang korg mahukan/idamkan.

Tapiiii... tanpa minat, suka dan sayang pada seseorang tu, korang tak kan jatuh cinta pada seseorang tu.

Semoga Terhibur :))
p/s : mood malam ni tak stabil sikit. mesti ada yang angguk2 kepala baca entry ni kan? kan? Tapi yang paling penting ialah mencintai Maha Pencipta kita. renung renungkan... :)

published again

TAMPAL

Seorang lelaki pergi ke sebuah klinik gigi...

Mat : Selamat pagi tuan doktor!

Doktor : Selamat pagi.. Awak nak cabut gigi ye?

Mat : Bukanlahh, nak tampal ni. Hehe *sambil garu garu kepala*

Doktor : Mana gigi awak nak tampal tu?

Mat : Bukan gigi, tapi niiii...boleh tak tolong tampal tiub ni?? Tayar moto aku pancit lak..Huhu *sambil memegang tayar motornya yang pancit*

Doktor : Eeee.. ko ingat ni workshop keee?!!

HAHAHA! Semoga Terhibur :))
p/s: doktor gigi tampal gigi ye, bukan tampal tayar. hehe
MyEm0.Com

Friday, 13 May 2011

BINTANG BOLA SEPAK

Korang mampu jadi bintang bola sepak jika korang ada ciri ciri kat bawah ni. Jum bacaaaa...


@ Sejak kecil korang asyik bermain bola sepak sampai tubuh badan korang sering disepak oleh ayah korang sebab seharian suntuk bermastautin kat padang bola sepak.

@ Boleh menimbang bola sambil masak nasik ataupun mengecat rumah, kalau tak boleh jadi bintang bolasepak pun korang boleh beraksi sebagai badut sarkas.

@ Mempunyai tulang keting tahap kayu beluti yang mana korang cukup sesuai berada di posisi pertahanan untuk mengawal pergerakan pihak lawan.

@ Mempunyai tubuh fleksibel dan mampu membuat pergerakan seperti ular tedung yang mana kebolehan ini memungkinkan korang bermain sebagai penyerang berbisa.

@ Jikalau jantung dan paru paru korang kuat, ini bermakna korang cukup fit untuk beraksi penuh selama 90 minit tanpa apa apa keletihan. Tapi kalau fit pun, tapi kaki korang kaki bangku, lupakan jela nak jadi bintang bolasepak. okey??

HAHAHA! Semoga Terhibur :))
p/s : ada ciri ciri jadi bintang bolasepak x? hehe
MyEm0.Com

RINGWORM CREAM

Sepasang kekasih sedang berdating di bawah pokok. Jum baca dialog diorang...

Pakwe : Sayang...haaa, I ada beli present sikit untuk You!!

Makwe : Present apa??!

Pakwe : I belikan You krim muka...cantik tak?? *sambil menunjukkan bekas krim muka kepada makwenya*

Makwe : Krim muka??! Alaaa..You ni susah susah je! Cam la I tak mampu nak beli sendiri...

Pakwe : Bukan camtu sayang...Semalam I pergi pasar malam. Pastu I teringat kat wajah You yang ayu tu!

Makwe : Iyeke??!

Pakwe : Tu yang I beli krim muka untuk You..kasi lagi ayu maut punya! Nah, amik laaa. You cuba pakai tengok! Lagi berseri tau wajah You nanti!

Makwe : Ye la..ye la!! I pakai la niii!! *sambil menempek nempek krim ke mukanya* Brand apa krim muka ni abang?? Siap tulis omputih lagi tu...

Kebetulan kedua dua manusia ni belajar takat PMR je, bahasa Inggeris pun tak lepas.

Pakwe :  Brand??! Entah, I pun tak tahu! Import punya kot... Ala, apa susah, You cuba la tengok kamus...

Makwe : Okey, okey, nasib baik I ada bawak kamus hari ni!! Ringworm cream maknanya.....Hahhh!?? Ni ubat kurap la setannnnnnnnnnnnnnn!! Siot la... *Sambil membaling krim tu tepat ke muka pakwenya*

GEDEBUK!!

Pakwe : Adehhhh!!!Sori sori....Mana I tau!!

HAHAHA! Semoga Terhibur :))
MyEm0.Com

Wednesday, 11 May 2011

WARNA WARNI TUBUH BADAN

Tak payah beli pensil warna, tak payah pinjam krayon member, sebenarnya banyak warna di tubuh badan korang. Cuma tak boleh digunakan untuk masuk pertandingan mewarna je laaa..

@ Mata Merah
 - Sakit mata atau mata tu jadi merah sebab kena cucuk masa leka mengendap anak dara jiran sebelah mandi.

@ Otak Kuning
- Otak yang dah terlampau kotor sebab banyak fikir yang bukan bukan terutamanya yang lucah dari fikir pasal kebajikan.


@ Hati Hitam
 - Hati orang yang dah tak makan nasihat langsung dan tak serik serik buat benda tak berfaedah.

@ Hidung Belang
 - Jantan yang suka mengacau perempuan tak kira tunang orang mahupun bini orang apatah lagi awek orang tapi bukan nenek orang.

@ Kulit Putih
 - Menjadi pilihan kebanyakan lelaki sebagai syarat mencari awek walaupun diri sendiri putih sikit je dari bontot kuali.

HAHAHA! Semoga Terhibur :))
MyEm0.Com

Tuesday, 10 May 2011

PERKARA YANG MELEMAHKAN IRONMAN

Ironman ni memang cukup terkenal dengan kecanggihan perisai kostumnya yang mampu membuat apa sahaja untuk menewaskan musuhnya seperti yang kita lihat di layar perak. Walaupun begitu, ada jugak beberapa perkara yang boleh melemahkan semangat Ironman untuk berjuang. Jum baca...

@ Air Longkang
 - Kalau korang nak bertarung dengan Ironman, pastikan korang menyimbah sebaldi air longkang terlebih dahulu ke kostumnya untuk menjahanamkan pendawaian berlitar kostum canggih Tony Stark tu.. confirm meletup on the spot.

@ Pemain DVD
 - Bawa pemain DVD dan cucuk soket di kostum beliau untuk mendapatkan bekalan elektrik, cara ini akan menarik kuasa kostumnya sebanyak 80%.

@ Kangkung Masak Cili Api
 - Ajak Ironman makan juadah ini dengan sepinggan nasi, apabila sesudah makan pastinya Ironman akan terkentut kentut dalam kostumnya sehinggakan beliau sendiri tak tahan dan menanggalkan kostumnya begitu sahaja.

@ Mercun Papan
 - Baling mercun papan secara mengejut ke arah Ironman, pasti beliau akan melatah teruk sehingga memusnahkan papan litar kawalan kostumnya dan diakhiri dengan 1 letupan di bahagian lutut superhero tersebut.

@ Perempuan Cantik
 - Semua orang tahu yang Tony Stark ni kaki perempuan kan.. jadi apa susah? Upah beberapa orang awek untuk mengorat beliau yang mana kesempatan ini korang boleh gunakan untuk memusnahkan kostum beliau dengan jayanya.

HAHAHA! Semoga Terhibur :))
p/s : selamat mencuba!!
MyEm0.Com

KUASA LUARBIASA

Kita sering mengagumi kebolehan kebanyakan adiwira terkenal dunia kerana mempunyai pelbagai kuasa luarbiasa yang membolehkan mereka melakukan perkara yang tak logik dilakukan oleh manusia biasa. Tetapi, tahukah anda kuasa luarbiasa ini mungkin sudah tertanam dalam tubuh anda tanpa anda sedari. Jum kita baca dan renung renungkan..

@ Boleh makan seperiuk nasik tanpa ada apa apa kesan pada perut. Ternyata anda mempunyai kuasa untuk menghabiskan berasa dalam sekelip mata... pastu tidur kan? kan??

@ Boleh menghilangkan diri seperti dibawa angin setiap kali orang datang untuk meminta derma. Kebolehan ini dipanggil halimunan jahanam peringkat kedua!!

@ Boleh memperdayakan kaum wanita dengan janji manis kemudian mengambil kesempatan dengan rakus. Ini memang kuasa luarbiasa yang dimiliki oleh buaya darat terhormat!!

@ Mampu menghilangkan benda seperti duit member, kasut surau, henpon dan bermacam macam lagi barang curi. Kebolehan ini dimiliki oleh golongan jin seperti toyol dan korang boleh jadi apperantice diorang kot!!

@ Boleh bermain facebook dari pagi hingga petang di waktu pejabat tanpa dikesan. Ternyata korang memperolehi kuasa untuk mencari kerja lain jikalau diberkas majikan.

HAHAHA! Semoga Terhibur :))
p/s : bangga tak ada kuasa luar biasa?
MyEm0.Com

BEST STUDENT

Dua orang rakan baik sedang dalam perjalanan pulang ke rumah selepas habis sesi persekolah...

Siti : Eh, wati martopo..Kau nak tau tak...aku ni merupakan best student dalam kelas aku tau...

Wati : Ooooo. yeke?? Best sangat ke?? Kalau best apsal tak buat doa selamat ?! Alaaa..aku pun best student gak, tapi takde pulak nak kecoh cam kau tu!! Hangen aku dengan kau niiii...

Siti : Eh, ye ke?? Tak tau plak aku. Kau ni kan lemah dalam matapelajaran malah lemah badan aku nak dengar penipuan kau ni.

Wati : Iyee... Betul la. Ingat kau sorang je yang best? Aku pun...

Siti : Kau best student kelas apa ye?

Wati : Kelas permulihan akhlak!! Amacam? Kelucuanku menawan tak?!

Siti : Wowww!! Lawak kau memang tak berakhlak!

HAHAHA! Semoga Terhibur :))
MyEm0.Com

SPORT RIM 17'

Sepasang kekasih sedang berdating...

Pakwe : Muka you ni cam lapar je.. Jom la kita gi makan...

Makwe : Tau takpe, tu you belum tengok muka I naik angin lagi.

Pakwe : Ok laa, ok laaa.. You nak makan apa? Western? Eastern? Indian? Chinese? Japanese? Cakap je...

Makwe : Kalau camtu, I nak makan yang paling mahal sekali..

Pakwe : Kan I dah cakap tadi, you nak makan apa, you cakap je. I belanja...

Makwe : Baiklah..tapi you jangan menyesal...

Pakwe : Gulp!! Lain macam je bunyinyaa..

Sampai di sebuah kedai mamak...

Makwe : Mamak, kasi saya sport rim 17' 1 set!! ( sambil baring baring di atas kerusi )

Pakwe : Bagi je la mamakkkkk (sambil meraung raung menangis melihat aweknya yang hilang akal )

Mamak : Hei macha!! you punya awek ada masalah keluarga ka??! you ingat ni kedai sport rim ka??! Gila tabii punya orang!!

HAHAHA! Semoga Terhibur :))

p/s : kesian gile sapa yang dapat awek gile cam ni! 
MyEm0.Com
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...