Monday 2 May 2011

TANDA TANDA KORANG BANYAK HUTANG

Sama ada miskin ataupun kaya, korang tetap tak lepas dari hutang. Bezanya cuma sikit atau banyak je. Biasanya orang yang kaya berbelanja besar maka hutangnya pun besar dan yang miskin walaupun berhutang kecil, tapi pada mereka tanggungan itu tetap besar. Nak tahu tanda tanda orang disekeliling korang yang banyak hutang?


@ Sering mendapat panggilan telefon dari pihak bank. Jika panggilan tak dijawab melalui henpon, diorang akan menelefon di ofis dan sebagainya.


@ Takde selera nak makan nasik berlauk sedap. Bukan takde duit tapi terpaksa fikir bab kena bayar hutang keliling pinggang.


@ Keadaan diri serabai, serabut, hidup tak terurus bagai takde hala tuju. Takde masa beriadah atau bersosial sebab kepala hotaj sentiasa memikirkan pasal duit.


@ Pantang orabg bagi salam, atau ketuk ketuk pintu rumah, mesti diorang curi curi tengok dulu siapa gerangan orang tersebut.


@ Mula mula tinggal di rumah banglo, lepas tu pindah ke rumah teres. Lepas tu pindah ke rumah pangsa dan akhirnya menetap kat perumahan setinggan.


@ Ke mana mana pun jalan kaki atau naik kenderaan awam sebab kereta dah kena tarik.


HAHAHA! Semoga Terhibur :))
MyEm0.Com

1 comment:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...