Saturday 7 May 2011

CINTA ITU BUTA

Banyak ungkapan untuk sebuah perkataan cinta.. Antaranya 'cinta itu buta'. Diistilahkan ia buta, orang tak nampak kesucian cinta yang sebenar. Kat sini dinyatakan akibat bila orang bercinta tak tau menilai sebuah cinta...


@ Cinta itu buta bila korang dikaburi dengan perangai baik si dia. Tengah hangat bercinta segala apa yang datang daripadanya elok belaka, baik hati dah terluka barulah terasa nak bagi kaki kat muka dia.

@ Cinta itu buta bila segala harta dikongsi bersama, masa senang segalanya berdua. Bila salah sorang dah jatuh papa kedana masa itu la korang merana sorang sorang.


@ Cinta itu buta bila agama dah jatuh nombor dua. Segala lafaz yang keluar dari mulut pasangannya benar belaka sehingga sanggup membelakangkan penciptaNya. Bila dah dapat bala, baru terbuka mata... bersegeralah bertaubat sementara pintunya masih terbuka.

@ Cinta itu buta bila jiwa dan raga semurah harga seekor ikan laga, nafsu bergelora mulalah buat benda yang menjatuhkan air muka keluarga. Bila mahkota diri boleh dijual beli, pergi tengok dalam longkang mesti ada baby.

 @ Cinta itu buta bila ada yang sanggup lari dari keluarga nak mengejar cinta sejati kononnya hingga lupa yang bersusah payah membesarkannya. Bila sedar semua itu mainan cinta, baru sebok nak cari saudara mara.

p/s: post ni bukan lawak. Apa yang ditulis ni semuanya kenyataan, kita boleh tengok kat sekeliling kita, ramai remaja Islam yang dah rosak. Semoga menjadi panduan untuk semua orang :)

5 comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...